Nastała nowa generacja konsol przyszłości, które zmienią nasze życie! Pecety chowajcie się, bo…. boooo….next-geny, WOO!

Wiele osób narzeka na nowe konsole, że są małym krokiem do przodu, że nie oferują niczego, czego poprzednie by nie mogły nam oferować. Oczywiście te rzeczy mówią osoby, które a) spędzały mało czasu z current-genami lub b) spędzały mało czasu z next-genami. To maszyny, które muszą się rozkręcić niczym nasza reprezentacja piłki nożnej w 89 minucie gry. Dajmy im czas, a na bank dostarczą nam sporej ilości świetnych gier. Więc póki co skorzystam z tej suszy i przedstawię moje oczekiwania odnośnie next-genów.

 

GTA-V

Bogatsze światy, a nie większe

Nie grałem w GTA V. Nie interesowało mnie, nie wyglądało dla mnie ciekawie, nawet z takim psycholem jak Trevor. Chyba typowy sandbox już nie jest dla mnie. Trylogię GTA na PS2 przeszedłem i mam to za sobą (mmm Vice City), a na czwórce są sparzyłem. Ale czemu dokładnie GTA V mnie nie kupiło? Bo ich wielkimi argumentami były dwie rzeczy: trzy postacie oraz gigantyczny świat, a żaden z nich mnie nie intrygował. I wtedy, w jednej z wielu, długich rozmów jakie od czasu do czasu odbywam z Monoblossem zaczęliśmy dyskutować o kolejnych grach Rockstara. Agenta odrzuciliśmy na bok, w kolejnego Red Dead też byśmy z chęcią pograli, ale jeden pomysł na grę wbił nam się aż do końca całej dyskusji – nowy Bully.

N-now hear me out. To teren spekulacji i marzeń, ale pomyśleliśmy sobie, że co gdybyśmy dostali drugą odsłonę z tej serii, umiejscownioną w całkiem sporym i zróżnicowanym mieście? Nie muszą to być tysiące tysięcy hektarów powierzchni, po prostu starannie dopracowane miasto. Ale jest jeden haczyk. Wszędzie można wejść, z każdym można porozmawiać, a każdy dom/blok/mieszkanie będzie w pełni udekorowane. Takiego sandboxa bym w mgnieniu oka kupił. Zamiast jechać 15 minut z jednego miasta do drugiego, wolałbym 15 minut spędzić chodząc na piechotę i obserwując jak dziadek rzuca gołębiom chleb w parku, grupka studentów jara blanty w kiblach na uczelni, a biznesmen oblał się kawą w Starbucksie, bo ktoś go szturchnął spiesząc się na uciekający autobus. Nie chcę wielkiego świata, chcę bogatego i interesującego świata. To byłoby coś pięknego dla mnie, coś totalnie next-genowego co by jednocześnie rozpaliło moje uśpione zamiłowanie do sandboxów.

 

ymuOf6k

60 FPS

Może się to wydawać trochę komiczne, ale jeżeli next-geny sobie nie będą radzić z 60 fps to mamy powód do ogromnego zawodu. Różnica między 30, a 60 naprawdę spora i tu nawet nie chodzi o to, że to ładniej wygląda. Przede wszystkim wygodniej się gra. Slashery, FPSy, bijatyki to jedne z gier, gdzie profesjonalni gracze liczą nawet pojedyńcze klatki. To sobie wyobraźcie, gdy liczba klatek nagle by spadła o połowę. Nie, to jest wykluczone. Next-gen ma dostarczyć 60 fps bez dwóch zdań.

 

no-mans-sky-2-pc-games

AAA-indie

Gry indie zbyt długo były kojarzone z pixelowymi gierkami lub pseudo-artystycznymi dyrdymałami. Na szczęście wraz z next-genami powoli pojawiają się coraz to bardziej jakościowe i ciekawe gry indie, które hypem, a nawet grafiką nie raz przewyższają niektóre produkcje AAA. Nadchodzące No Man’s Sky, Rime, The Witness, a także Next Car Game pokazują, że niezależni twórcy nie muszą bawić się pixelami, tylko mocno stąpając po ziemi potrafią zrobić wielkie projekty, o których inni twórcy mogliby najwyżej pomarzyć. Nie mam nic do 2D platformerów, ale czas na nową generację gier indie – bardziej ambitną i bardziej imponującą.

 

iPbAqCKgYMp47

DEM GRAPHICS

Oczywista oczywistość. Grafika musi być na poziomie, ale z tym to raczej sami twórcy nie zwalniają i wręcz się biją o tron najpiękniejszej gry. Osobiście bardziej sobie cenię audio ponad wiz, ale ten aspekt jest dla mnie również ważny. Chociaż powiem, że mniej ważne dla mnie jest czy gra jest w 720p czy w 1080p. Jeżeli nie będzie widać kantów i tekstury nie będą o wiele gorsze w 720p to nie mam nic przeciwko takiej rozdzielczości. Byleby gra się dobrze prezentowała, a będę zadowolony.

Skomentuj

