Nie, nie przesadzam. Wczoraj byłem na przedpremierowym pokazie (przynajmniej w Szwecji) filmu The Artist, który jest czymś świeżym i niespodziewanym dla dzisiejszego kina pełnego efektów specjalnych i tanich komedii romantycznych. Niby wiedziałem o nominacjach Oscarowych dla tego filmu, ale nadal spodziewałem się ot takiego zwykłego czarno-białego niemego filmu. Poszedłem z nastawieniem „dobra Łukasz jak coś to możesz zasnąć, przynajmniej nic Ciebie nie obudzi”, a wyszedłem z kina myśląc „WOW. Ten film jest niesamowity”.

I naprawdę jest świetny! Zdecydowanie pokazuje, że nie trzeba ogromnych budżetów, green screenów oraz najlepszych aktorów żeby zrobić interesujący i wciągający film. W skrócie jest to film o mężczyźnie, który jest gwiazdą kina niemego oraz młodej kobiecie, która dopiero co się wspina po szczeblach branży filmowej. Nie tylko jest to film tylko o tych bohaterach, ale również o rozwinięciu i ewolucji filmów. O dziwo nie było ANI JEDNEJ minuty filmu gdzie się nudziłem. Artysta jest przezabawny, a także wzruszający i momentami bardzo poważny. Postacie są bardzo wiarygodne i świetnie wciągają nas w klimat lat 20-30. A co tam, mogę nawet powiedzieć, że film mnie rozśmieszał bardziej niż wiele innych komedii, które widziałem i to mówię z ręką na sercu. Na dodatek jeszcze są liczne twisty, które bardzo pozytywnie zaskakują.

Ten film jest dokładnie tym dla dzisiejszych filmów, czym gra Portal była dla gier. Wydając coś unikalnego i niespodziwanego w dzisiejszych czasach (film niemy/gra puzzlowa z widoku pierwszej osoby) z interesującą fabułą, wiarygodnymi postaciami oraz ze świetnym humorem, obie te rzeczy przebijają się przez zwykłą masę mainstreamu dostarczając coś świeżego i zarówno bardzo jakościowego. Jeżeli będziecie mieć okazję to zdecydowanie obejrzyjcie ten film. Nie będziecie zawiedzeni.

Zasługujecie na wszystkie Oscary. Merci!

Jedna myśl na temat “Dawać wszystkie Oscary Artyście, ale już!

Skomentuj

