Od czasu koncertu Dream Theater nie napisałem wpisu, pomimo kilku ciekawych materiałów. Prawie tydzień minął, a ja tęsknię za tym muzycznym przeżyciem i przy okazji nie wiedziałem co o tym koncercie napisać. Jak o tym zespole napisać. Wiadomo gusta gustami, ale progresywny metal to bardzo specyficzny gatunek. Większość ludzi nie słyszała czegoś podobnego i nie znają takiego rodzaju, a wiele wielbicieli metalu zwykle nie przepadają za takimi utworami. Wraz z nową płytą A Dramatic Turn of Events (którą pod choinką podarowała mi dziewczy… ekhem Mikołaj! Tak św. Mikołaj!) wyruszyli na trasę koncertową zachaczając o Sztokholm, a także o Poznań (gdzie ludzie czekali godzine na mrozie i sporo osób rezygnowało z koncertu – good job organizatorzy!).

Jaki był koncert? Co to za pytanie! Oczywiście że był niesamowity. Nie jestem gigantycznym fanem Dream Theater, ale mam do nich ogromny szacunek za to, że są w pełni autentycznym zespołem czego 90% artystów, a może nawet mniej nie potrafi osiągnąć. Oznacza to, że tak jak słyszycie ich na płycie takie będzie minimum na koncercie. Zazwyczaj dodają różne smaczki, przedłużenie kawałków, interakcja z publicznością lub też wydłużone solówki. I wszystko brzmi bardzo, ale to bardzo jakościowo. Dla mnie bomba. Już nie mówię o tym, że dobór utworów był świetny. Wrzucenie paru wolnych kawałków gdzie wszyscy razem śpiewali, pomiędzy energicznymi kawałkami było dobrym wyborem. W końcu jesteśmy tylko zwykłymi ludzmi, a nie cyborgami. Myślę, że żadna osoba nie wyszła z hali Hovet zawiedziona. Chłopaki dali czadu i nie mogę doczekać się kolejnej płyty, gdyż pochwalili się że ta sprzedała się solidnie, a także była dobrze oceniona przez krytyków. Czekam na kolejny tour z niecierpliwością.

PS. Przed nimi grał jeszcze inny zespół nazywający się Periphery. Była to również muzyka progresywna, ale w porównaniu do DT to nie było żadnej melodii, żadnego sensu. Owszem, każda osoba w tym zespole była utalentowana, ale gdy grali razem to brzmiało po prostu jakby powiedzieli sobie „róbta co chceta”. No, ale kto jak woli.

Dziękuję za te świetne 2 godziny.

Skomentuj

